ΕΚΦΟΒΙΣΜΟΣ ΣΤΟΝ ΕΡΓΑΣΙΑΚΟ ΧΩΡΟ; ΤΙ ΕΙΝΑΙ ΑΥΤΟ;

Συνεχής κριτική σε ό,τι κάνετε;
"Αθώο" κουτσομπολιό σε καθημερινή βάση από κάποιον ανώτερο συνήθως στην ιεραρχία;
Βλέπετε όσα λέτε ή κάνετε να διαστρέφονται με αποτέλεσμα να νιώθετε ότι έχουν αμαυρώσει την παρουσία σας στον εργασιακό χώρο χωρίς να ξέρετε γιατί;
Νιώθετε αβοήθητος και αναρρωτιέστε αν είναι σε καλή κατάσταση τα νεύρα σας;
Έχετε σκεφτεί ότι αυτό γίνεται σκόπιμα και οργανωμένα;
Έχετε ακούσει για την ΗΘΙΚΗ ΠΑΡΕΝΟΧΛΗΣΗ, ΚΑΚΟΗΘΗ ΣΥΜΠΕΡΙΦΟΡΑ ή τον ΕΚΦΟΒΙΣΜΟ στο χώρο εργασίας;
Όλα αυτά είναι το ίδιο πράγμα: το λεγόμενο WORKPLACE BULLYING.Λέγεται ότι πλήττει έναν στους πέντε εργαζόμενους.
Για ποιο σκοπό συμβαίνει; Ποια μέσα χρησιμοποιούνται; Ποιοι τρόποι αντιμετώπισης υπάρχουν;
Αυτά θα εξετάσουμε στο παρόν ιστολόγιο.
ΓΙΑΤΙ Η ΓΝΩΣΗ ΕΙΝΑΙ ΔΥΝΑΜΗ.


Πέμπτη 11 Σεπτεμβρίου 2008

30. ΜΠΑΙΝΟΝΤΑΣ ΣΤΟ ΜΥΑΛΟ ΤΟΥ ΚΑΤΑ ΣΥΡΡΟΗ ΘΥΤΗ

Έχουμε δει σε προηγούμενες αναρτήσεις τον ψυχισμό του κατά συρροή θύτη και την συμπεριφορά του στον εργασιακό χώρο.
Σήμερα θα διεισδύσουμε στον "θαυμάσιο" τρόπο που σκέφτεται για να γίνουν έτσι κατανοητές οι πράξεις του και το γιατί δεν μετανιώνει ποτέ για τις ταλαιπωρίες στις οποίες υποβάλλει όσους ανθρώπους είχαν την τύχη και την καλή πρόθεση να συνεργαστούν μαζί του.

Η ΕΙΚΟΝΑ
"Είμαι από τη φύση μου καλός , ειρηνικός και φιλικός. Το μόνο που θέλω είναι το καλό για την εταιρία και τους ανθρώπους που δουλεύουν εδώ."

Η ΑΛΗΘΕΙΑ
Είμαι ένας ύπουλος και υποκριτής που μου αρέσει να διαχειρίζομαι τους άλλους με διάφορες μηχανορραφίες .Το μόνο που με νοιάζει είναι η δική μου εικόνα και η επιτυχία μου. Διψώ για δύναμη , κοινωνική καταξίωση και χρήμα.

ΤΙ ΘΕΛΕΙ ΑΠΟ ΕΣΕΝΑ ΝΑ ΣΚΕΦΤΕΙΣ
"Νοιάζομαι για σένα. Νοιάζομαι για την εταιρία. Εμπιστέψου με."

ΤΙ ΠΡΑΓΜΑΤΙΚΑ ΣΚΕΦΤΕΤΑΙ
Δεν έχεις τη δική μου εξυπνάδα και δύναμη. Δεν είσαι επιθετικός και ανταγωνιστικός, άρα πρέπει να είσαι αδύναμος. Θα ανακαλύψω τις αδυναμίες σου και μετά θα τις χρησιμοποιήσω για να ελέγξω τα συναισθήματα και τη συμπεριφορά σου.

ΤΙ ΘΕΛΕΙ ΑΠΟ ΕΣΕΝΑ
Θέλω από εσένα να με βοηθήσεις να γίνω πιο επιτυχημένος. Ίσως να σου προκαλέσω λίγο πόνο αλλά δεν πειράζει, γιατί αυτό είναι μέρος του στυλ σκληρής διοίκησης που διαθέτω. 
 ΕΓΩ ΕΙΜΑΙ ΓΕΝΝΗΜΕΝΟΣ ΓΙΑ ΝΑ ΚΕΡΔΙΖΩ ΠΑΝΤΑ (αυτό συνεχίζει να το νιώθει, ακόμη κι όταν χάνει!)

ΠΡΟΣΕΞΤΕ ΟΤΙ ΔΕΝ ΕΧΕΙ ΗΘΙΚΟΥΣ ΦΡΑΓΜΟΥΣ. ΑΝ ΜΠΟΡΕΣΕΙ ΝΑ ΕΚΜΕΤΑΛΛΕΥΤΕΙ ΚΑΠΟΙΟΝ ΘΑ ΤΟ ΚΑΝΕΙ.
ΠΑΙΡΝΕΙ ΟΣΑ ΘΕΛΕΙ ΧΡΗΣΙΜΟΠΟΙΩΝΤΑΣ ΤΟΝ ΦΟΒΟ, ΤΙΣ ΕΝΟΧΕΣ ΚΑΙ ΤΟ ΚΟΥΡΕΛΙΑΣΜΑ ΤΗΣ ΑΞΙΟΠΡΕΠΕΙΑΣ ΤΟΥ ΑΛΛΟΥ.
ΚΙ ΟΛΑ ΑΥΤΑ ΜΕ ΥΠΟΥΛΟ ΤΡΟΠΟ , ΠΕΙΘΟΝΤΑΣ ΤΟ ΣΤΟΧΟ ΤΟΥ ΟΤΙ ΦΤΑΙΕΙ Ο ΙΔΙΟΣ ΓΙΑ ΟΣΑ ΤΟΥ ΣΥΜΒΑΙΝΟΥΝ .

Ε, ΔΕΝ ΓΙΝΕΤΑΙ ΝΑ ΜΗΝ ΤΟΥ ΔΩΣΟΥΜΕ ΣΥΓΧΑΡΗΤΗΡΙΑ....ΕΙΝΑΙ ΠΑΝΕΞΥΠΝΟΣ....ΑΛΛΑ ΠΟΤΕ ΔΕΝ ΘΑ ΜΠΟΡΕΣΕΙ ΝΑ ΔΕΙ ΤΗΝ ΣΥΝΑΙΣΘΗΜΑΤΙΚΗ ΤΟΥ ΠΑΛΕΤΑ ΠΟΥ ΕΙΝΑΙ ΛΕΙΨΗ ΑΠΟ ΘΕΤΙΚΑ ΣΥΝΑΙΣΘΗΜΑΤΑ ΓΙΑ ΤΟΥΣ ΣΥΝΑΝΘΡΩΠΟΥΣ ΤΟΥ.

22 σχόλια:

Ασκαρδαμυκτί είπε...

Αυτοί οι άνθρωποι είναι πολύ δυστυχισμένοι τελικά...
Και αξιολύπητοι!

mareld είπε...

Ερατώ!

Τι κάνεις ψυχούλι;

Τα γράφεις απλά, μεθοδικά, κατανοητά!
Μπράβο σου!

Φιλάκια και καλή σου νύχτα!

Ερατώ είπε...

ασκαρδαμυκτί
πιστεύω κι εγώ πως είναι δυστυχισμένοι γιατί ζηλεύουν ακόμα και τον αέρα που αναπνέουν οι άλλοι άνθρωποι...κι ακόμη γιατί με αυτό το πλαίσιο σκέψης δεν τους επιτρέπεται να έχουν ουσιαστικές ανθρώπινες σχέσεις...έτσι δεν βιώνουν ποτέ την αγάπη κι ο κόσμος τους είναι η ερημιά.

Ερατώ είπε...

mareld!
Καλά είμαι!
Το κάνω γιατί η δράση τους έγινε κατανοητή σχετικά πρόσφατα και γιατί στη χώρα μας είναι σχεδόν άγνωστο το θέμα.
Αλλά όχι για πολύ, μια και διδάσκεται πια στα πανεπιστήμια.

Ανώνυμος είπε...

Φίλη μου Ερατώ μακάρι να έγραφες ψέματα στο άρθρο σου...Δε συμβαίνει σε όλες τις εταιρίες, αλλά σε πολλές, τα όσα γράφεις, ανταποκρίνονται σε ποσοστό 100%. Όποιος τρώει το παραμύθιασμα, θα περάσει δύσκολες στιγμές...Όμως με την ανεργία που υπάρχει έξω τι μπορείς να κάνεις....Καλή μέρα να έχουμε φίλη μου!
Με αγάπη πάντα
Max

faraona είπε...

Παρα πολυ καλο το ποστ σου Ερατω μου.
Καλα κανεις και τα λες τοσο αναλυτικα.
Τι αξιολυπητα οντα ολοι αυτοι οι καφροι ...τι να πει κανεις.


φιλια κοριτσι μου
να μου εισαι καλα

Ερατώ είπε...

Max!
Καλορίζικο το καινούργιο μπλογκ!
Όντως, δεν συμβαίνει σε όλες τις εταιρίες μια και χρειάζονται ορισμένες προϋποθέσεις για να βρουν τα εργασιακά φίδια φωλιά για να χωθούν(θα επανέλθω στο θέμα αργότερα).
Τα λέμε!

Ερατώ είπε...

faraona!
Καλώς την!
Αυτό σκέφτηκα κι εγώ όταν είδα ότι ο δικός μου δεν είχε καθόλου ηθικούς φραγμούς....είπα "το καημένο το αξιολύπητο , μοχθηρό ανθρωπάκι..."

eirini είπε...

Κακά τα ψέμματα, αυτά που περιγράφεις Ερατώ μου συμβαίνουν στις περισσότερες εταιρίες και λόγω ανεργίας και οικονομικής δυσχέρειας καθόμαστε και τα ανεχόμαστε! Κάποτε δούλευα κάπου, όπου λόγω συνθηκών δυστυχώς, άρχισαν σιγά-σιγά να πειράζονται τα νεύρα μου. Έκανα υπομονή αλλά όταν συνειδητοποίησα το κακό που έκαμνα στον εαυτό μου είπα δεν αξίζει, και έφυγα. Δεν το μετάνιωσα ποτέ, ίσα-ίσα που διαπίστωσα πως έπρεπε να το είχα κάνει νωρτίτερα!
Πολύ όμορφη ανάρτηση! Πολλά φιλάκια!

Ερατώ είπε...

eirini
Κι εγώ αυτό φοβάμαι, πως είναι κάτι αρκετά διαδεδομένο.Πολλοί από αυτούς που έχουν έστω και λίγη εξουσία, "καβαλούν το καλάμι".Σήμερα με την ανεργία και την αβεβαιότητα που υπάρχει, τα πράγματα είναι πιο δύσκολα.
Πιστεύω όμως πως όσο πιο ενήμερος είναι ο κόσμος τόσο πιο δύσκολα θα μπορούν οι ενδιαφερόμενοι να εδραιώσουν τα ψυχολογικά τους παιχνίδια και ας ελπίσουμε πως θα κάποτε θα ληφθούν μέτρα για να εξαληφθεί.
Το θέμα είναι σοβαρό γιατί δεν στέκει να βάζει κάποιος τα νεύρα του σε δοκιμή για ένα μεροκάματο.
Καλά έκανες και έφυγες!Δεν είναι οι εργαζόμενοι τόσο αδύναμοι όσο νομίζουν οι "από πάνω" να κάθονται να ανέχονται τα κόμπλεξ του καθενός.Αυτά!(τα είπα και ξαλάφρωσα!)

Όνειρα γλυκά.. είπε...

Καλημέρα και καλή εβδομάδα σε όλους αλλά .. δεν θα συμφωνήσω!
Σιγά μην τους λυπηθώ κιόλας όλους αυτόυς τους κομπλεξικούς που βάζουν τον κοσμάκη στο χέρι και εκμεταλεύονται το γεγονός ότι αν δεν δουλέψουν δεν μπορούν να ζήσουν!

Ερατώ μου , σε ευχαριστώ για το ενδιαφέρον σου και για την βοήθεια που μου έδωσες όλο αυτόν τον καιρό που "πάλευα" με τα κύματα! Είμαι πολύ καλά τώρα και είδα τον "θύτη" μου να βγάζει φλόγες από τα μάτια όταν με είδες για πρώτη φορά στην νέα μου θέση! Τώρα νομίζω ότι δεν περιμένω τίποτα άλλο σε αυτή την ζωή !
Φιλιά πολλά ,

Ερατώ είπε...

Πολλά πολλά φιλιά "όνειρα γλυκά" και καλό ξεκίνημα στα νέα σου καθήκοντα.
Καλύτερα να φλέγεται αυτός , παρά να "σιγοβράζει" τους άλλους!

Side21 είπε...

Πάντα θα υπάρχουν ...
Οι τσάτσοι, αυτοί που κάνουν
το διάμεσο ανάμεσα στ' αφεντικά
και τους εργαζόμενους !!!
Πουλάνε εκδούλευση στηρίζοντας τη
θέση του αφεντικού για να καλυτερέψουν
τις δικές τους συνθήκες δουλειάς ...
Μου θυμίζουν τους μαύρους δούλους
που χειρίζονταν το μαστίγιο στον
Αμερικανικό Νότο του 17ου 18ου αιώνα...
Τους γραφειοκράτες κομισσάριους και
πολιτικούς εκπροσώπους στα εργοστάσια των Σοβιέτ ...
Τους κουκουλοφόρους των Ναζί στην κατοχή ...
Την καλησπέρα μου ...

Ερατώ είπε...

side21!
Όντως, είναι οι ίδιοι χαρακτήρες!
Τι ωραία που το εκφράζεις μέσα από τα παραδείγματα της ιστορίας...
Είναι ο Αρτέμης Μάτσας που αφού ρωτάει με "ενδιαφέρον" για κάποιον που έπιασαν οι γερμανοί στην κατοχή ,μετά γελάει χαιρέκακα γιατί αυτός τον έχει προδώσει...

ΣΠΙΘΑΣ είπε...

Αυτό είναι η διαπίστωση και λίγο πολύ συμβαίνει σε ένα ποσοστό 80% σε όσους κατέχουν εξουσία.
Η αντιμετώπιση είναι μία και μόνο.
1.Δεν μπαίνιες ποτέ στην διαδικασία να πιστέψεις ότι μπορεί να τα βρείς μαζί του ή να σε καταλάβει.
2.Σεκαμία περίπτωση δεν κάνεις ούτε μία παραχώρηση. Δεν υπάρχει σταματημός.
3.Κρατάς σταθερό χαρακτήρα , ημερολόγιο και σημειώνεις τις αντιφάσεις του. Στην πρώτη ευκαιρία αμέσως και χωρίς ενδοιασμούς κάνεις εγγράφως αναφορά και έχιε ήδη ετοιμάσει την αντιδρασή σου για την επιθεσή του , που είναι αναμενόμενη.
Το δεύτερο χτύπημα είναι άμεσο και πιο δυνατό. Μόνο με τον φόβο μπροστά στον σταθερό και αμετακίνητο σταματά διότι το αδύνατο σημείο είναι η αδυναμία του να δεχθεί την ανυπακοή. Τότε αντιδρά σπασμωδικά και και είναι πιο εύκολο να αντιμετωπιστεί.
Το θάρρος είναι είναι πάντα πιο δυνατό από το θράσος.

Ερατώ είπε...

Σπίθα συμφωνώ απόλυτα.
Το θάρρος είναι πιο δυνατό από το θράσος ή μάλλον τη θρασυδειλία που διακρίνει τους ανθρώπους αυτούς.
Θέλουν πάντα να κάνουν το "τέλειο έγκλημα", δηλαδή όσα γίνουν να γίνουν έτσι που αυτοί να βγαίνουν "λάδι".Αν χάσουν τον έλεγχο κάνουν σπασμωδικές κινήσεις.
Πάντως νομίζω πως από τη στιγμή που ο στόχος θα καταλάβει τι συμβαίνει, η συνεργασία μαζί τους είναι αδύνατη. Οπότε έχουμε ή αλλαγή πόστου , η αλλαγή δουλειάς...

Sideras είπε...

Καταρχήν είπα πολλές φορές συγχαρητήρια για το μπλοκ σου. Από τα πιο επαναστατικά και πιο αληθινά. Αλλά ταυτόχρονα κοινωνικά καυστικά.
Προσωπικά συμφωνώ με όσα έγραψες. Είναι πολύ απαίσιο αυτή η μανία κάποιων για δόξα και χρήμα. Να πατάνε επί πτωμάτων. Την Δύναμη και τις ικανότητες τους να τις χρησιμοποιήσουν αλλού. Γέμισε ο τόπος φονιάδες. Φονιάδες της αξιοπρεπείας. Χειρότερο όμως είναι και εμείς που τα ανεχόμαστε και μας παρασύρει το ρέμμα δίχως να κάνουμε τίποτε.
Αυτό με την παλέτα μου άρεσε παρά πολύ! Εγκατέλειψα τα πολλά εγκόσμια της πόλης ,και κάνω μια χειρονακτική ,δική μου δουλειά ακριβώς για αυτό το λόγο, που λες, δεν θέλω να είμαι θύμα ,μα ούτε και θύτης. Προτιμώ να είμαι με χέρια σκληρά και μουτζουρωμένα ,παρά να ακροβατώ και να χαλώ την διάθεση μου. Τα δυο μεταπτυχιακά μου κάποιες φορές όταν τα κοιτώ, με παίρνει από κάτω ,που δεν τα αξίωσα επαγγελματικά.
Όπως και να έχει, καλή συνεχεία και σε εσένα, να είσαι καλά ,αλήθεια.

Ερατώ είπε...

Φίλε Σιδερά σε ευχαριστώ για τα καλά σου λόγια.
Κι εγώ είμαι ευτυχώς σε έναν πολύ καλύτερο εργασιακό χώρο που δεν έχει τέτοια φαινόμενα, γιατί δεν θα άντεχα σε χώρο με πολλές "διαπλοκές" ούτε να τις βλέπω.
Κάποιος είχε πει πως οι κακοί άνθρωποι , αυτό που χρειάζονται είναι πολλούς καλούς οι οποίοι δεν κάνουν τίποτα!Πιστεύω πως έχουμε τέτοια παραδείγματα από την ιστορία.
Μπράβο για τη δουλειά που κάνεις, έτσι μου αρέσει κι εμένα ο εργασιακός χώρος!Να περιέχει έναν μόνο άνθρωπο που κάνει κάτι χρήσιμο για τους άλλους έχοντας αυτός την ευθύνη των πράξεών του!"Ούτε λύκος ούτε αρνί , εγώ θέλω να είμαι δέντρο" που λέει και το τραγούδι των Κατσιμιχαίων!
Καλή σου μέρα!

Aνεμος είπε...

ΌΛΟΙ μας έχουμε δεί αδίστακτους και χωρίς ηθικούς φραγμούς..που μπορεί να είναι επιτυχημένοι.αλλά τους λείπει ολωσδιόλου το συναίσθημα

eirini είπε...

Πέρασα να πω μια καλησπέρα!!! Τί κάνεις Ερατώ μου; Καλό Σ/Κ να έχουμε! Νομίζω είναι ότι πρέπει για παρεούλα και κρασάκι στο σπίτι!
Φιλάκια!!

Ερατώ είπε...

anemos5
Καλώς ήρθες!
Μερικοί από αυτούς ξέρουν να κρύβουν επιμελώς την έλλειψη αυτή συναισθήματος με τεράστια υποκρισία...

Ερατώ είπε...

Ειρήνη!
Ακριβώς!
Σπίτι, ζεστασιά, ηρεμία και ένα ποτήρι καλό κρασί ή ένα λικεράκι είναι ότι πρέπει1
Καλό Σαββατοκύριακο και σε σένα γλυκό κορίτσι!

ANTI-BULLYING ΤΡΑΓΟΥΔΙΑ